مدير الكرة بالزمالك يهاجم التحكيم بعد الهزيمة أمام المصري

عبد الواحد السيد ينفي وجود خلافات مع أحمد سليمان

الرياضة اليوم

مدير الكرة بالزمالك يهاجم التحكيم بعد الهزيمة أمام المصري

أعرب عبد الواحد السيد، مدير الكرة بالفريق الأول لكرة القدم بنادي الزمالك، عن حزنه للخسارة التي مني بها فريقه أمام المصري البورسعيدي.

أكد عبد الواحد السيد، مدير الكرة بالزمالك، أن ضربة جزاء زيزو في مباراة المصري هدف مؤكد دون شك، مشيرا إلي أن ما حدث فضيحة كروية فالهدف يمكن مشاهدته من جميع الزوايا وأن فريقه في حالة التعادل كانت المباراة ستتغير نتيجتها.

وقال عبد الواحد السيد «عايزين العدل 4 ماتشات الحكام جايين علينا ما بنتكلمش عن التحكيم لكن الموضوع زاد بشكل غير طبيعي .. في مجهود بيروح بطريقة رهيبة، حرام في ظلم كبير على نادي الزمالك ولازم هيكون في موقف من مجلس إدارة النادي ضد اللي بيحصل معانا، خسرنا نقاط كتير في الدوري بسبب اللي بيحصل معانا».

وأضاف عبد الواحد السيد « إحنا بنتظلم مش عايزنا في الدوري هل نشوف دوري تاني نلعب فيه .. لو خسرنا الماتش كورة مش هنتكلم لكن أحنا بنخسر بفعل فاعل اللي بيحصل مع الزمالك ده مش طبيعي وإحنا مش هنسكت ».

كان الزمالك تعرض للخسارة بهدفين مقابل هدف في المباراة التي جمعت بينهما، مساء الإثنين، على ملعب استاد برج العرب في إطار لقاءات الجولة الـ 26 لمسابقة الدوري الممتاز.

اقرأ أيضا ..